Publications
Academic Publications
- Everts, R., Berkers, P., Hitters, E. (2022). Milestones in music: Reputations in the career building of musicians in the changing Dutch music industry. Poetics.
- Van der Hoeven, A., Everts, R., Mulder, M., Berkers, P., Hitters, E. & Rutten, P. (2021). Valuing value in urban live music ecologies: negotiating the impact of live music in the Netherlands. Journal of Cultural Economy.
- Mulder, M., & Hitters, E. (2021). Visiting pop concerts and festivals: measuring the value of an integrated live music motivation scale. Cultural Trends.
- Everts, R., & Haynes, J. (2021). Taking care of business: The routines and rationales of early-career musicians in the Dutch and British music industries. International Journal of Cultural Studies.
- Everts, R., Hitters, E., & Berkers, P. (2021). The working life of musicians: Mapping the work activities and values of early-career pop musicians in the Dutch music industry. Creative Industries Journal.
-
Van der Hoeven, A., Behr, A., Hamilton, C., Mulder, M., & Rozbicka, P. (2021). 1-2-3-4! Measuring the values of live music: methods, models and motivations. Arts and the Market, 11(2), 147-166.
- Hitters, E., & Mulder, M. (2020). Live music ecologies and festivalisation: the role of urban live music policies. International Journal of Music Business Research, 9(2), 38–57.
- Van der Hoeven, A., & Hitters, E. (2020). The spatial value of live music: Performing, (re)developing and narrating urban spaces. Geoforum, 117, 154-164.
- Mulder, M., Hitters, E., & Rutten, P. (2020). The impact of festivalization on the Dutch live music action field: a thematic analysis. Creative Industries Journal, 1–24.
- Van der Hoeven, A. , & Hitters, E. (2020). Challenges for the future of live music: a review of contemporary developments in the live music sector. In E. Mazierska, L. Gillon and T. Rigg (eds.), The future of live music. (pp. 34-50). London: Bloomsbury.
- Van der Hoeven, A., Hitters, E., Berkers, P., Mulder, M. & Everts, R. (2020). Theorising the production and consumption of live music: a critical review. In E. Mazierska, L. Gillon and T. Rigg (eds.), The future of live music (pp. 19-33). London: Bloomsbury.
- Van der Hoeven, A., & Hitters, E. (2019). The social and cultural values of live music: Sustaining urban live music ecologies. Cities, 90, 263–271.
Other Publications
- Mulder, M. (2022). Festivalprogrammering na corona. Vrouwelijker, Nederlandser, elektronischer. Rotterdam: POPLIVE
- Mulder, M. (2022). Nederlandse Livemuziek Monitor 2008-2019. Popconcerten en -festivals in de periode tussen streaming en sluiting. Rotterdam: Creating 010 / ERMeCC.
- Mulder, M. (2021). Missing the Masses. responses to the lack of nightlife activities during the pandemic. In E. Loots, R. Howell and F. Brouwer (eds.),The Corona Rollercoaster. Working in Culture Through Crisis (pp 57-60). Rotterdam: Erasmus Research Centre for Media, Communication and Culture, Erasmus University Rotterdam.
- Mulder, M. (2021). De Rotterdamse nachtcultuur, een mooie toekomst? Rotterdam: POPLIVE
- Van der Hoeven, A., & Hitters, E. (2021). De waarden van livemuziek voor steden. N8W8 R’Dam (blog post).
- Mulder, M. (2020). Waarom de evenementensector deze crisis overleeft. Vrijetijdstudies, 38(3), 35-38
- Mulder, M. (2020). Het grote LIVE publieksonderzoek [Dutch live music audience research]. Rotterdam: POPLIVE.
- Mulder, M., Berkers, P, Everts, R., Hitters, E. & Van der Hoeven, A. (2019). Live popmuziek in stedelijke ruimten. Agora, 35(1), 24-27.
- Berkers, P., Hitters, E., Van der Hoeven, A., Everts, R., Rutten, P.. & Mulder, M. (2018). Showcase: POPLIVE – Staging popular music: Contemporary research on ecologies and inequalities in live music. In L. Noordegraaf-Eelens (Ed.), RASL: COMPOSITIONS (pp. 116-123). Rotterdam: Rotterdam Arts & Sciences Lab.
Media attention
- NRC: ‘Deze zomer waren er meer vrouwelijke artiesten op de festivals te zien dan ooit‘ (16 september 2022)
- Festileaks: ‘Vrouwelijke artiesten maken flinke opmars op de Nederlandse festivalpodia‘ (19 september 2022)
- EB Live: ‘Nieuwe editie van de Nederlandse Livemuziek Monitor verschenen‘ (19 januari 2022)
- Dagblad van het Noorden: ‘Poppodium Vera in Groningen staat bovenaan in de diversiteitsindex van de Nederlandse Livemuziek Monitor 2008 – 2019‘ (19 januari 2022)
- Daily Indie: the impact of live music on cities (Podcast interview)
- Interview with Martijn Mulder on KINK: ‘Telefoons bij concerten grootste ergenis bij bezoekers’ (29 juni 2020)
- Interview with Arno van der Hoeven in Metro: ‘Livemuziek kan een stad letterlijk veranderen’ (15 juli 2019).
- Discussion of poplive team member Rick Everts’ contribution to a ESNS panel in Dagblad van het Noorden: ‘Eurosonic Noorderslag in Groningen: Dance is uit volgens de Groningse José Woldring, steun en toeverlaat van de sterren.‘ (18 January 2020).
- Interview with Martijn Mulder in Nu.nl: ‘Steeds minder festivals in Nederland: ‘Veel cowboys haken nu af‘ (20 juni 2019).
- Interview with Martijn Mulder in De Limburger: ‘Het foute feestje dat mega werd‘ (11 oktober 2018).
- Interview with Martijn Mulder in De Morgen (BE): ‘De wetenschap achter het rockfestival‘ (9 juni 2018).